20 Mart 2013 Çarşamba

Karaköy + Olta = Balık



Başka bir keyif diyorlar onun için, ruhun dinlendiği, stresin atıldığı. Bana kalsa başlı başına bir stres sebebi bile olabilir halbuki. Dakikalarca hatta saatlerce bekle, oltanın ucunun en ufak kımıldamasında heveslen ama baktın ki başka hareket yok, balıklar yemleri yiyip kaçmış mı diye kontrol et, üzerine de soğuk havada sabit durmaktan dolayı donma ihtimali… Saatler sonunda birkaç balık yakalamış olan mutlu oluyor nedense. Tabii şanslıysan bir balık sürüsüne denk gelirsin, oltayı attığın gibi çekersin, kova ağzına kadar dolar. İşte o zaman balık tutmak zevkli olabilir. Onunda bir vakti saati var mı bilmiyorum.

Şimdi nereden çıktı bu balık mevzusu derseniz, aşağıdaki fotoğraf nedenini açıklayacaktır. Haftasonu Eminönü’ne malzeme alışverişine gitmiştim. Eşimde Karaköy’e balık tutmaya. Duruma bu kadar yakınken ilk olta tutma deneyimimi de yaşayayım dedim. Bana göre o soğukta yapılacak şey değil, zaten maksimum 5 dakika dayandım :) Ama taze tutulmuş balıkları yeme kısmı çok keyifliydi, orası ayrı. Tutan olduktan sonra yiyen kişi ben olabilirim pek tabii ki, sıkıntı yok :)

Şöyle de bir söz okudum netten.
"Balıkta kötü bir gün, işyerinde iyi bir günden daha iyidir. " Sanırım tutkunlarının niye saatlerini balık tutarak yada balık tutmayı bekleyerek geçirdiğini bu söz hissettiriyor. Birde çok keyifli insanlar var orada. Sanırım, en sevdikleri işi yaptıklarından ve gerçekten stresten uzak olduklarından herkesin yüzü gülüyor herkes pek bir keyifli.






Oltaya takılmış bir adet balık


İstavritler güzeldi ve gayet büyüklerdi. İsteyen balık tutma keyfini yaşayabilir tabii ki ama önemli olan sınırın altında büyüklükte balık tutmama, oltaya takılanları ise zarar vermeden tekrar denize bırakma konusunda hassas olmaları.


İstanbul ise her zaman güzel, özellikle denizi ve Tarihi Yarımada söz konusuysa.





10 yorum:

  1. Canim acikcasi benim de hic tahammul edecegim bir sey degil bu balik isi.. ama yeme konusunda nefisimdir.. yanak , beyin falan dinlemem her bi yerini afiyetle yerim.. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçükken annemin kızarttığı istavritlerin kuyruğunu bile yerdim, çıtır çıtır, düşün artık sen :)

      Sil
  2. ahh ne keyifli olmustur kisada olsa tecrube etmen:)) bende balik cok severim ama dedigin gibi tutan biri olduktan sonra is yemeye gelince :)) karakoy eminonu buralar istanbulun en keyifli yerlerinden orda balik yemek bile ayri keyif benim icin:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminönü, Sirkeci, Karaköy civarlarında dolaşırken, ne kadar kalabalıkta olsa, hep mutlu hissediyorum ben. Oraların tarihi atmosferi, deniz kokusu ve turistler ile de birleşince tam tatil moduna girebiliyorum :)

      Sil
  3. Ahh iste ozledigim mekanlari yasattin bana ucundan. Insallah onumuzdeki uzun gelisimde ben de gecicem yuruyerek bu kopruden, misir carsisi, ve taki malzemelerinin oldugu sokaklarda gezicem, koprunun altindaki cafelerde oturup birseyler icicem : ) Neyse balik tutmaya gelirsek, ben severim, yazin oltayla kendi capimizda takiliyoruz. Cocuklugumdan gelen bir balik avlama kulturu var ailemizde, severim bu olaylari yani, ama temizleme kismi zor, hele pullu baliklari temizlemek daha zor ama tadi da enfes, canim cekti simdi : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurtdışında yaşayınca özlem daha çok olabilir belki ama İstanbul'da yaşayan bizlerinde gezmek diyince ilk aklına gelen yerler oralar olmuyor maalesef. Yeterince değer vermiyor gibiyiz.

      Sil
  4. çok eğlenceli :)) ben de bir kere denemistim ama sonuç başarısız :S :)) bloğunu yeni buldum ve çok sevdim....eğer istersen birbirimizi takip edelim?

    http://samiraslifeandstyle.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin bloğuma :) Fakat karşılıklı mı oluyor bu takip etme işleri? Herkes sevdiği, beğendiği, keyif aldığı blogları takip etmiyor muydu?

      Sil
  5. Ayyyy ne sahaneeee yerken bayilirim ama tutarken uzulur tutamam :))) tam baligim...her gunun boyle gecsin canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen hazır tutulmuşunu al o zaman canım. Gerisini de çok düşünme. Sağlığımıza bu kadar faydası olduğuna göre yememiz gerekiyor değil mi :)

      Sil