29 Aralık 2013 Pazar

Bol Kuru Meyveli ve Sağlıklı Kurabiye Tarifi


Yılın son Pazar gününde, sizinle gayet az zararlı olduğunu düşündüğüm bir kurabiye tarifi paylaşmak istiyorum. Tarifin tamamen uydurma olduğunu baştan söyleyeyim. Kurabiye tariflerinin içinde bol miktarda yağ olduğu için yerken içim pek rahat etmiyordu açıkcası, böylece ortaya bu tarif çıktı. Bu tarz tariflerin türevleri internette bolca mevcut aslında ama belki birde bunu denemek istersiniz.

Öncelikle malzemeler;
- 1 çay bardağı un
- 1 çay bardağı yulaf ezmesi
- 1 çay bardağı süt
- 2 adet yumurta
- 1 paket kabartma tozu
- 1 kase karışık kuru meyve
- 1 çay kaşığı tarçın
- 2 yemek kaşığı parça çikolata

(Çay bardağı büyük olanlardan yani ajda bardak denilenlerden)




Yapılışına gelince;

Önce 2 yumurtayı çırpıyoruz.


Benim aldığım kuru meyvenin içinde fındık, badem gibi yemişlerde vardı, onlarıda ayırmadan rondoda çektim.





Yumurtanın üzerine,sütü, unu, kabartma tozunu, tarçını, yulaf ezmesini ve parça çikolatayı ekledim.


Öncelikle bunları karıştırıp homojen bir karışım elde ettikten sonra, çekilmiş olan kuru meyveleri üzerine ekledim.


Hamur, kek hamuru kıvamında yada biraz daha koyu oluyor.


Kıvamlı bir hamur olmadığından ancak bir kaşık yardımı ile tepsiye dizebilirsiniz. Bunun için dondurma kaşığı kullandım ben.


Yaklaşık 12-14 arası kurabiye çıkıyor bu ölçülerden.


Çayın, kahvenin yanında mis gibi oluyor. 


Afiyet olsun ;)

Not: Bu tarifte bolca kuru meyve ve çikolata oladuğundan ben hiç şekerde koymadım. Tadı bence gayet yeterliydi. Ayrıca içinde yağ da olmadığından günlerce dayanabilen bir kurabiye olmadığınıda söylemem gerek, 2. günün sonunda kurumaya başlıyor, bilginize. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder