12 Aralık 2011 Pazartesi

Senin eldivenin hangisi?!

Kışın gelmesinin benim için en eğlenceli tarafı, kış aksesuarlarının çeşitliliği ve bunları sınırsız kombinleyebilme imkanı sanırım. Şapkalar, eldivenler, atkılar, şallar... Özellikle şapka ve eldivenler, benim için karşı konulamaz bir çekim alanı.

İlk çağlarda eldivenler elleri korumak amacıyla kullanılsada, ortaçağda güç ve refahın simgesi olarak giyiliyormuş. Sıradan insanlar ise parmaksız eldivenle yetinmek zorundaymış. 13'üncü yüzyılda ise Avrupalı kadınlar eldiveni süs olarak giymeye başlamışlar.16'ncı yüzyıla kadar eldivenler sade bir görünüme sahipken, Kraliçe I. Elizabeth'in nakışlı ve taşlarla süslü eldivenler giymesiyle daha gösterişli bir hale bürünmüş. Nakışlı ve taşlı eldivenler aynı zamanda imparator ve kralların rütbesine işaret eden simgelerden de biriymiş. Hatta ve hatta Kral II. Henry 1189'da başında tacı, üzerinde cüppesi ve ellerinde eldivenleriyle gömülmüş.

Dirseklerin üzerine kadar uzanan opera eldivenleri ise ilk Napolyon döneminde popüler olmuş. Napolyon tam bir eldiven tutkunuymuş ve gardırobunda 200 küsür çift eldiveni varmış.19'uncu yüzyılda artık sosyetedeki kadınlar ve erkekler hem kapalı yerlerde hem de açık alanlarda eldiven giyiyormuş. Hollywood'un altın çağında ise kimi aktrisler sokakta eldivensiz yakalanacaklarına ölmeyi tercih eder bir haldeymiş. Ellerinin görünümünden nefret eden Vivien Leigh mümkün olan her ortama eldiven giyiyormuş. Eldiven denince akla ilk gelen aktrisler ise Audrey Hepburn ve Marilyn Monroe...

Ayrıca yüzyıllar öncesinde eldiven hediye etmek arkadaşlığın ve aşkın simgesi olarak kabul edilirmiş. Ben çok sevdim eldivene yüklenen bu anlamı :) Eldiven demek zarafet demek benim için.

 
Şimdi bakalım bu sene benim gözüme çarpan eldiven modellerine...

Benim favorim deri eldivenler!!

 Klasik bilekli modeller en çok tercih edilen ve oldukça geniş renk ve model  bulabileceğiniz seçenek.



Opera eldiveni olarakta adlandırılan dirseğe kadar uzun modeller ise oldukça zarif görünüyor. Özellikle yarasa kollu paltolarda, pelerinlerde, pançolarda bu model eldivenleri tercih edebilirsiniz.

Sezon trendi kürkün kullanıldığı kürk bileklikli eldivenler ise bir başka seçenek.


En trendy benim, cesurum ve ilgi çekmeyi severim diyorsanız aşağıdaki seçenekler tam size göre!! Zımba baskılı, zincir detaylı, püsküllü, delikli, kesik parmaklı ve tamda bilekte biten bu modeller oldukça iddialı ve çekici.

Yumuşacık olsun, pamuk gibi olsun, ellerim sıcacık ille de yün olsun diyenlerdenseniz de çok şirin modeller sizleri bekliyor. Açıkcası ben bu modelleri pek tercih etmiyorum ama alttaki ilk eldiven gibi kesik parmaklı ama üstten kapaklı modeli yıllar önce üniversitede ilk gördüğümde esprisine bayılmış ve taaa Taksim'e gidip istediğim rengini bulana kadar aramıştım. Hala daha örgü olarak tek sahip olduğum eldiven odur.


Benim eldivenlerim arasına en favorim olanına gelirsek; 3 yıl önce, eşimin yıl başı hediyesi olarak Park Bravo'dan aldığı bu kırmızı deri eldivenlerdir. Sadece bileklerindeki küçük püskülleri dışında bir ayrıntısı bulunmayan bu model, kırmızı rengi ile benim kalbimi daha kutuyu açar açmaz çalmayı başarmıştı.


Bu kadar modelden sonra, senin eldivenin hangisi karar verebildin mi?

7 yorum:

  1. eldivenleri çok sevrim.
    ben aşagıdaki örgülü olanlari seçtim :)

    YanıtlaSil
  2. butun eldıvenler cok guzelll. bayılırım zaten eldıven bere atkı uclusune :)) cnm takıpteyım senı sevgıler :)

    http://zeysfashionroom.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. Ben dun mango'dan zimbali aldım kendime :) cok sık!

    YanıtlaSil
  4. Milky; en sirinleri, en sicak tutanlari senin olsun ozaman :)
    Zeys; bende sapka ve eldiven ikilisine!! Bende seni takipteyim :)
    Wear a smile; Cok sik olduklarina ne suphe?? Sonucta sen secmissin! Ben daha Mango'ya ugrayamadim bile :(

    YanıtlaSil
  5. Eldiven takamaıyorum ben, hıcbişeyı tutamıyorum falan devamlı tak cıkar zor gelıyor. Ama çok sevyorum yıne de özellikle de uzun olanları!

    Blogumda Nr 39 ayakkabı çekilişi var, beklerim bu arada:)

    http://bir-alisveriskoligin-itiraflari.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. Benim eldivenim bilekleri kürklü olan! :) başta eğlence olsun diye deneyip (çok iddialı bulup) sonra elindem çıkaramadığım eldivendir kendisi :)



    BeTwin Us

    YanıtlaSil
  7. Herkesi www.captown.net den eldiven seçmeye davet ediyoruz :)

    YanıtlaSil