1 Aralık 2011 Perşembe

Paris Yazısı-2

Önceki postumda söylediğim gibi şimdi Paris'ten başka manzaralar var.

Öncelikle Paris'e ilk gittiğim akşam Galaries Lafayette'te bu devasa yılbaşı ağacı karşıladı beni. Mağazalar, alışveriş merkezi, sokaklar ve kafelerde çoktan yeniyıl moduna girmiş, süslenmişlerdi. Ama heryerden bir noel baba çıkacak şekilde değil :) Daha çok ışıklandırmalar ve süslemeler yapılmış.


Diğer ilgimi çeken ise vitrin düzenlemeleri oldu. Gerçekten vitrin düzenlemerinde bile bir gösteriş var. Öncelikle aşağıdaki  eğlenceli görüntüler, Galaries Lafayette'in kuklalar ile çeşitli konseptlerde hazırladığı vitrinlerine ait. Hepsinde farklı bir müzik çalıyor ve müziğin ritmine göre kuklalar hareket ediyor.





Aşağıdakiler ise Printemps'in vitrinlerinden bir kaçı. Vitrindeki ürünlerin fiyatları dudak uçuklatan cinsten o ayrı tabii. Ama acayip bir ihtişam var.



Alttaki ise Mango vitrini. Ben burda hiç böyle bir Mango vitrini görmedim şahsen.


Paris'te bir çok yerde karşınıza bu atlıkarıncalardan çıkması mümkün. Gayet nostaljik görünümlüler.



Birde Concorde Meydanı'na kurulan devasa dönme dolap var ki en tepesine çıktığınızda harika bir Paris manzarası sunuyor.


Eiffel'e giderken aşağıdaki çılgın toplulukla karşılaştım. Çalan müzik eşliğinde kendilerinden geçmiş dans ediyorlardı. Ne olduğunu tam anlayamadım açıkcası, klip çekimide olabilir.


Meşhur Montmarte tepesinde ressamların olduğu meydan. Acayip şirin ve sıcak bir yerdi bence. Ben çok az vakit geçirebildim ama insan bütün gününü oradaki resimleri inceleyip hatta kendi portresini yaptırıp, etraftaki minik hediyelik eşya dükkanlarından bıcır bıcır hediyelikler alıp sonrada  yine minik olan cafelerde oturup gelen geçeni seyrederek geçirebilir. Çok hareketli çok renkli bir meydan.


Birde sanatını konuşturanlar var tabi. Yine Galaries Lafayette'in orda pazar günü tenhalığından faydalanan bu uzak doğulu arkadaş değişik bir fırça ile renkleri karıştırarak kullanarak, oluşturduğu harflere benzer figürlerle isim yazıyor.




Champs Elysees caddesinde açılmış olan küçük dükkanlar hem cadde boyunca size atıştırmalık bişiler sunuyor hemde yine ufak tefek hediyelikler almanız için aklınızı çeliyor. Bu arada, market dışında hiçbiryerde bukadar çok nutella gördüğümü hatırlamıyorum. Bu atıştırmalık satan bütün dükkanlar nutellalı krepler yapıyor ve önünde resmen kuyruklar oluşabiliyor.


Bu resimde neyin nesi yada bu insanlar ne yapıyor diyebilirsiniz. Sokak masajcıları var Paris'te. Ben sadece Saint Germain bölgesinde gördüm ama bilemiyorum sadece bu bölgeye özel bir durum mu? Böyle masaj yapanlar ve yaptıranlar küçük taburelere oturuyor ve masörler kollara, bacaklara, omuzlara, sırta masaj yapıyor. Bilemiyorum insan rahatlıyor mudur, geriliyor mudur? Çünkü ben öyle kalabalık bir meydanda, herkesin gözü üstündeyken, biri bana masaj yapsa rahatlamak yerine gerilebilirim bile :)


3 yorum:

  1. Ya kesinlikle! Cok iyi denk geldi ;)

    YanıtlaSil
  2. resımler cok guzell gıtmıs kdr oldummm

    http://zeysfashionroom.blogspot.com/

    YanıtlaSil