28 Ocak 2012 Cumartesi

Paris Haute Couture İzlenimleri

Geçen Paris Haute Couture haftasının ardından koleksiyonları yeni ve toplu bir şekilde inceleme fırsatı buldum. Her markadan üç kıyafet seçmek üzere kendime sınır koyarak bir oyun oynamaya karar verdim ama çoğu koleksiyonda üç kıyafet seçmekte bile zorlandım açıkcası. Bu büyük markalarla ilgili olumsuz yorum yapmak benim ne haddime diyorum kendime ama belkide sıradan bulduğum, haute couture olduğu için daha farklı tasarımlar göreceğimi ümit ettiğim için bir hayal kırıklığı yaşadığımı düşünüyorum. İyimser olmakta yarar var! Tabii içlerinde farklı olmamakla beraber yinede içinde kendimi çok görmek istediğim tasarımlarda var.

Chanel bu tasarımlarda neden cep koyma ihtiyacı hissetmiş anlayabilmiş değilim. İnsan bu tarz kıyafetler giydiğinde elini koyacağı bir cep aramaz sanırım ama aşağıda ortada ki kıyafeti, ceketin kesimi ve yakası, sadeliği ve zerafeti ile sevdim.


Dior'da ise en favorim aşağıdaki üçüncü foto. Rengi, kumaş oyunları, uçuş uçuşluğu ve dirseklerin üzerine uzanan eldivenler ile, kendi üstümde göremeyeceğime göre(!) bir ünlünün üzerinde tekrar görmek isteyeceğim bir elbise.


İşte işte işte Paris Haute Couture'de ki favori koleksiyonum Elie Saab! Evet çok farklı değil, fakat renklerin softluğu, işlemelerin ışıltısı, kumaşların şeffaf görünümü beni benden aldı. Bebe mavisinin ise böyle bir elbisede böyle zarif ve albenili duracağını hiç hayal edemezdim.


Giambatista Valli ! Ben şahsen koleksiyonlarından ziyade isme bayılıyorum! İsmi söylemesi öyle havalı ki insan görmeden harikalar yarattığına inanıyor. Aşağıda ilgimi cezbeden üç kıyafetin içinde en çok sevdiğim ilk sıradaki. Siyah Kuğu filmini haırlattı bana. Elbisenin klasik kesiminin yanında üst kısmı ile alt kısmı tamamen farklı iki kişiliği yansıtıyor sanki. 


Valentino'nun, floral kumaşlardan, uzun, bana country tarzını anımsatan elbiselerini çok sevdim. Özellikle 3. fotodaki elbise ile yemyeşil kırların üzerinde koşarak, dönerek pozlar verebilmeyi çok isterim. Ama tabii önce alabilmek, aldıktan sonra da kırların üzerinde giyebilmek için o güzelim elbiseye kıyabilmek gerekir :o


Versace'nin uzay çağını anımsatan elbiselerini pek beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Özellikle 1. ve 3. fotodaki elbiselerin tasarımı, renkleri ile birleşince buzz gibi bir etki yaratmış bence. 


Paris Haute Couture'de ki bir diğer beğendiğim tasarımcı ise Zuhair Murad. Önü kısa, arkası uzun elbise tasarımları, özellikle orta fotodaki başarılı buldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder