4 Ağustos 2013 Pazar

Dondurmalı Pasta ve Buzlu Çay

Galiba bu blogta ilk defa bir tarif olacak. Pazar günü için gayet uygun bir post konusu olabilir bence :) Niyetli olanlar içinse iftardan sonra yenilebilecek harika bir seçenek.

Geçtiğimiz hafta içinde eşimin doğumgünü vardı ve çıkacağımız yemek son anda ertelenmek durumunda kalınca, en azından evde küçük bir kutlama yapalım istedim. Yakında ürünlerini beğendiğim bir pastahane olmayınca da iş başa düştü. İşten eve dönünce, o gelmeden hazırlayacağım çok pratik bir pasta yapmalıydım ama böyle bir tarif bilmediğim için güzel görünümlü ve lezzetli ne yapabilirim diye düşününce ortaya aşağıdaki pasta çıktı.

Pastamız, hazır pasta tabanı ve dondurmadan oluşuyor. Üzerini süslemek için krem şanti. Ben eşimin damak zevkine göre, kakaolu pasta tabanı, Carte D'or Çikolata Karnavalı dondurma ve orman meyveli krem şanti seçtim.


Malzemeler basit olunca, görsele dikkat çekmek çok önemli. Bu yüzden de kalpli 
 kurabiye kalıbı kullandım.


Benim kalıbımla, bir tabandan iki kat olmak üzere 4 adet kalp çıktı.


Bu dondurmayı ortadan ikiye böldüm.


Ve böldüğüm parçayı, dört dilime ayırıp yanayana düz bir şekilde yerleşirdim. Dondurma eridiği için zaten bu dilimler birleşiyor. Yine dört adet kalp çıkardım. Kalıp dışında kalan eriyen dondurmaları ise ister o anda yiyin, isterseniz de şekilli buz kalıbına koyabilirsiniz. Ben öyle yaptım.


Krem şantiyi bir su bardağına yakın süt ile çırptım ve dolapta beklettim.




İki kalp kekin arasına dondurma koyup buzlukta beklettim. Çünkü dondurma epey erimişti. Bir müddet bekledikten sonra da üzerine krem şantiyi sürdüm. 

En son ise çikolata sos ile süsledim.


Pastanın yapımı 15 dakika gibi bir süre alıyor. Çok pratik.




Pastanın yanına ise buzlu çay iyi gider diye düşündüm.

Bunun içinde bir adet şeftali, bir adet limon, demlenmiş çay, 2 adet kabuk tarçın, istediğiniz miktarda ise şeker yada bal yeterli.


Şeftaliyi ve limonun yarısını aşağıdaki gibi doğradım, yarısının ise suyunu kullandım.


Sürahinin yaklaşık yarısına kadar buz koyduktan sonra üzerine sıcak çayı döküyoruz. Sonra içinde şekeri eritip, şeftali, limon, limon suyunu ve kabuk tarçınları atıp, üzerine sürahi dolana kadar soğuk su doldurdum. Dolapta beklettikten sonra ise içmesi çok keyifli.





Not: Bir yandan eşim gelmeden yetiştirmek isteyip bir yandan yapım aşamasını fotoğraflamak isteyince fotoğraflar net değil. Kusura bakmayın :)


3 yorum:

  1. buzlu cay hıkayesı benım balıdekı yasadıgımın gercegı olmus..ama tatlına bayıldımmmmmmmmmmmmm olsadaaa yerımmmmmmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  2. Ne guzel ugrasmis emek harcamissin ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  3. vavvvv kuzum ben onu hazır aldın dıye dusunmustum oyzuden bır daha kıne yıne sıze mı gelsek :)

    YanıtlaSil